Produkt bol úspešne pridaný do vášho košíku
Množstvo
Celkom za produkt
0 ks tovaru
Spolu za produkty: (s DPH)
Spolu za doručenie: (s DPH) Doručenie zdarma!
DPH 0,00 €
Celkom za produkt (s DPH)
Pokračovať v nákupe Pokladňa
Pýtate sa, prečo cvičiť? Tu je niekoľko dôvodov

Pýtate sa, prečo cvičiť? Tu je niekoľko dôvodov

Fyzická aktivita je neoddeliteľnou súčasťou zdravého životného štýlu. Jej prínosom nie je len krajšia postava. Odpoveď na otázku: „Prečo cvičiť?“ je oveľa dlhšia. 

 

Znižuje stres

Máte za sebou namáhavý deň? Prežívate v práci či súkromí stresujúce obdobie? Cvičenie odplavuje psychickú záťaž a pomáha aj proti depresii. Počas fyzickej aktivity sa okrem iných hormónov v tele uvoľňujú endorfíny, ktoré prinášajú pocit pohody, šťastia a vyrovnanosti. Okrem toho iste oceníte kvalitnejší spánok. 

Cvičenie znižuje krvný tlak

Pohyb robí zázraky tiež s tlakom. Na začiatok možno stačí začať namiesto výťahu používať schody alebo sa na krátke vzdialenosti nevoziť autom, ale na bicykli. Krvný tlak znižujú aj vytrvalostné aktivity. Môžete vyskúšať plávanie, cyklistiku, beh, turistiku alebo korčuľovanie. Nie je to celkom ono? Skúste s partnerom alebo kamarátkou absolvovať kurz tanca. 

Prospieva srdcu 

Pri hľadaní odpovede na otázku: „Prečo cvičiť“, sa o slovo hlási aj naše srdce. Pohyb ho posilňuje  a podporuje jeho zdravie. Pravidelné cvičenie vám pomôže postupne efektívnejšie dýchať, zlepší sa vaša kondícia, prekrvenie svalov a jednotlivých orgánov v tele. Výsledkom je tiež zníženie frekvencie tepu.

Znižuje riziko rakoviny

Cvičenie prospieva nielen namáhaným svalom, ale aj celému telu. Jedným z jeho prínosov je znižovanie rizika niektorých druhov rakoviny. Pravidelný pohyb pomáha udržať zdravú hmotnosť a vyhnúť sa obezite. Práve tá sa spája s niekoľkými druhmi rakoviny. 

Cholesterol pod kontrolou

K najčastejším problémom moderného človeka patrí zvýšený cholesterol. Zatočte ním pomocou cvičenia! Jedným z faktorov, ktoré vedú k zvyšovaniu hladiny cholesterolu, patrí tiež práve nedostatok pohybu. Aktívny život vám pomôže znížiť hladinu zlého (LDL), naopak, zvýšiť hladinu dobrého (HDL) cholesterolu. 

Poďakujú sa vám aj vaše pľúca 

Zadýchate sa už pri stúpaní na prvé poschodie? Stačí pravidelne cvičiť a bez problémov ich zdoláte oveľa viac! Pohyb núti pľúca pracovať, aby mali vaše svaly dostatok kyslíka. Nebudete preto posilňovať len svaly, ale aj celý respiračný systém. Na jeho posilnenie sú najvhodnejšie aktivity vo svižnom tempe. 

Lepšia imunita

Pravidelné cvičenie má priaznivý vplyv na imunitný systém. Pomáha zlepšiť obranyschopnosť organizmu a pôsobí proti zápalu. Pri fyzickej aktivite sa zvyšuje aj aktivita imunitných buniek. Živiny, ktoré prijímate v strave, prípadne cez výživové doplnky, sa vďaka lepšiemu prúdeniu krvi dostávajú do každej časti organizmu. 

Pomáha dosiahnuť optimálnu hladinu cukru v krvi

Pri pohybe bunky efektívne využívajú energiu a svaly spotrebujú viac glukózy. To má priaznivý vplyv na hladinu cukru v krvi. To sa deje nielen počas fyzickej aktivity, ale aj po nej. Pravidelné športovanie tak pomáha dosiahnuť normálnu úroveň hladiny cukru v krvi.

Zlepšuje rovnováhu a pružnosť 

Pri cvičení si často vôbec neuvedomujeme, že je naše telo nútené udržiavať balans. Pravidelné tréningy vám preto pomôžu aj v tomto ohľade. Vďaka rozcvičkám a strečingu po cvičení sa zlepší tiež flexibilita jednotlivých partií. S odstupom času si možno všimnete aj to, že chodíte prirodzene viac vzpriamení. 

Poďakuje sa vám aj váš mozog

Ešte neviete, prečo cvičiť? Možno vás bude motivovať to, ako cvičenie vplýva na mozgovú činnosť. Pri pohybe sa posilňujú srdce, pľúca a dochádza tiež k lepšiemu prekrveniu mozgu. Ten je lepšie zásobovaný kyslíkom, čo má pozitívny vplyv na sústredenie. Navyše sa počas dňa budete cítiť menej unavene a budete tak schopní podať lepší pracovný výkon.

Podobné články

09.04.2024

Pekne tvarované a vypracované nohy môžete získať aj vy. Stačí, ak do svojho tréningu zaradíte niekoľko cvikov, ktoré pomáhajú odbúravať tuk práve z týchto partií.

06.03.2024

Vhodný tréning v kombinácii so stravou vám pomôže získať štíhlejšiu postavu, nabrať svaly a zlepšiť si kondíciu. Či práve v posilňovni začínate alebo sa už cvičeniu venujete dlhšie, bude pre vás dôležitý aj tréningový plán. Ako ho zostaviť, vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.

19.02.2024

Uponáhľané dni plné pracovných a rodinných povinností často nenechávajú dosť priestoru na pravidelný tréning. Nájsť si počas dňa hodinku na cvičenie môže byť preto veľmi ťažké. Pomôže vám, ak si ho naplánujete na ráno. A ranný tréning má ešte viac výhod.

24.01.2024

Posilňovanie spodnej časti tela vám pomôžu zefektívniť členkové adaptéry. V čom spočíva ich prínos a ako ich správne používať?

08.11.2023

Ak chcete dosiahnuť formovanie tela a rast svalovej hmoty, nie je dôležité len to, koľko venujete svojim tréningom a nakoľko sú intenzívne. Nemenej potrebnou je regenerácia svalov.

19.10.2023

Švihadlo si určite pamätáte zo svojich detských čias, keď ste cezeň skákali spolu s kamarátmi na školskom dvore. Skákanie cez švihadlo však nie je len detskou zábavkou. Využívajú ho aj profesionálni športovci na posilnenie celého tela, zlepšovanie koordinácie a stability. S jeho pomocou si môžete aj vy dopriať intenzívny tréning, pri ktorom spálite množstvo kalórií.

05.10.2023

Zahriatie svalstva spojené so strečingom celého tela by malo byť súčasťou každého vášho tréningu. Prečo to tak je, aké sú jeho výhody a ako na to? Radi vám tieto otázky zodpovieme v našom článku.

14.09.2023

Počuli ste už o posilňovacej gume? Táto skvelá tréningová pomôcka rovnako potrápi nováčika aj fitnes borca. Je cenovo dostupná a spestrí aj bežné cvičenie. Ako sa posilňovacia guma používa, vám objasníme v nasledujúcom článku.

07.09.2023

Trápi vás stuhnutá krčná chrbtica? Príčiny bolesti môžu byť rôzne, počnúc od nesprávnej pozícií tela po zdravotné problémy. Hociktorá by bola príčina, jestvujú niekoľko jednoduchých cvikov, ktoré vám pomôžu si uvoľniť stuhnuté svaly hrdla a uľahčiť bolesť.

24.08.2023

Radosť z pohybu si môže užiť každý. Dôležitá je len vaša vôľa a dodržanie niekoľkých základných odporúčaní. Ako začať s behaním, vám poradíme v nasledujúcich riadkoch.