Produkt bol úspešne pridaný do vášho košíku
Množstvo
Celkom za produkt
0 ks tovaru
Spolu za produkty: (s DPH)
Spolu za doručenie: (s DPH) Doručenie zdarma!
DPH 0,00 €
Celkom za produkt (s DPH)
Pokračovať v nákupe Pokladňa
5 častých chýb pri fitness tréningu a ako ich napraviť

5 častých chýb pri fitness tréningu a ako ich napraviť

Možno ste si doteraz mysleli, že cvičenie je hračka – prídete do fitka, zničíte sa a hotovo. No aj cviky majú svoje pravidlá, ktoré je potrebné dodržiavať, ak chcete dosiahnuť optimálne výsledky. Či už ste vo svete fitness nováčik alebo ostrieľaný borec, možno sa počas tréningu dopúšťate jednej z piatich najčastejších chýb. Aké to sú, si hneď rozoberieme.  

1. Vhodný tréningový plán

Základom efektívneho tréningu, pri ktorom budete dosahovať viditeľný progres, je vhodný tréningový plán. Jeho zostavenie vždy prispôsobte vašej aktuálnej kondícii a fyzickému stavu. Iné tréningy budete potrebovať na chudnutie, iné na zvyšovanie kondície a budovanie svalstva. Pokiaľ ste v tomto smere začiatočník, nechajte si poradiť od skúsených trénerov. 

S tréningovým plánom sa spája ešte jedna častá chyba, a to nekonzistentnosť a časté zmeny. Pokiaľ chcete dosiahnuť viditeľné výsledky, je potrebné ho dodržiavať aspoň 8 až 12 týždňov. Iba tak naň začne telo adekvátne reagovať a dosiahnete želaný progres.

 

2. Správna technika

Medzi časté chyby pri tréningu rozhodne patrí nesprávna technika jednotlivých cvikov. Dôsledkom môže byť nielen neefektívne cvičenie, v krajných prípadoch aj vážnejší úraz. Preto, keď plánujete do tréningu zaradiť nové cviky, vždy si popredu naštudujte, ako ich vykonávať správne.

Rovnako dôležité je správne dýchanie. Keďže ide o automatickú činnosť, mnoho ľudí jej pri cvičení nevenuje náležitú pozornosť. Skúste si všímať, či pri cvičení podvedome nezadržiavate dych počas namáhavých momentov, ako je napríklad dvíhanie činky. Svaly však práve vtedy potrebujú dostatočné množstvo kyslíka. Ak ho nedostanú, môže sa dostaviť dýchavičnosť či pichanie v boku. Nasleduje strata výkonu a tréning sa stáva neefektívnym. 

Preto sa počas cvičenia sústreďte na to, aby ste sa vždy nadychovali počas ľahšej fázy pohybu a vydychovali počas ťažšej — to znamená vtedy, keď napínate svaly. Ako príklad uvedieme dvíhanie činky jednou rukou: Nadychujte sa, keď ju pokladáte a vydychujte, keď ju zdvíhate.

Sústreďte sa tiež na rýchlosť vykonávania každého cviku. Ak ho urobíte prirýchlo, nebude to dostatočne dôkladne. Pri cvičení sa preto snažte o precízne prevedenie a nikam sa neponáhľajte.

 

3. Sústredenie len na jednu partiu

Snívate o krásnom zadku alebo silných bicepsoch? Neurobte tú chybu, že sa sústredíte len na jednu časť tela. Počas tréningu je dôležité precvičovať všetky svalové partie, aby ste si vybudovali peknú a súmernú postavu.

4. Cvičenie v nesprávnom poradí a bez rozcvičky

Zásadná chyba pri tréningu je cvičenie bez zahriatia a strečingu. Počas tohto procesu sa vaše svaly zahrejú, pouvoľňujú a pripravia na záťaž. Vďaka tomu budete vedieť podať oveľa lepšie výkony a celkový pocit z cvičenia bude omnoho lepší. Ak rozcvičku vynecháte, tréning sa môže stať neefektívnym a navyše vám hrozia rôzne zranenia, ktorým by ste inak predišli. Rovnako dôležitý je potréningový strečing a postupné ochladzovanie.

Tréningovým problémom, ktorý sa často vyskytuje aj u skúsenejších, je nesprávne poradie cvikov. Na začiatok, po správnom zahriatí a strečingu, by ste mali zaradiť najnáročnejšie cviky. Práve vtedy totiž máte najviac energie a sily na vykonávanie komplexných cvičení so zameraním na viacero svalových partií naraz. Na koniec zaraďte jednoduchšie úkony, prípadne cviky zamerané na konkrétnejšie časti tela.

 

 

5. Nesprávna výživa a nedostatok regenerácie

Nežeňte sa do výkonov bez toho, aby ste dopriali telu dostatočnú regeneráciu. Každý z nás má iné potreby, ktoré je potrebné pri tréningu zohľadniť. Do hry môžu vstúpiť aj rôzne externé faktory, ako je náročné obdobie v práci alebo choroba. Preto, ak sa necítite dobre, odložte naplánovaný náročný tréning radšej na neskôr.

Dbajte tiež o vyváženú stravu a dostatok vody. Keď začnete pravidelne cvičiť, nezabudnite dopriať telu všetky potrebné živiny, aby sa mohlo dostatočne zregenerovať a sústrediť na budovanie svalstva. Dostatok všetkých látok nemusíte hľadať len v strave. Skvelým pomocníkom sú v takomto prípade proteínové prášky a fitness výživové doplnky

Podobné články

09.04.2024

Pekne tvarované a vypracované nohy môžete získať aj vy. Stačí, ak do svojho tréningu zaradíte niekoľko cvikov, ktoré pomáhajú odbúravať tuk práve z týchto partií.

06.03.2024

Vhodný tréning v kombinácii so stravou vám pomôže získať štíhlejšiu postavu, nabrať svaly a zlepšiť si kondíciu. Či práve v posilňovni začínate alebo sa už cvičeniu venujete dlhšie, bude pre vás dôležitý aj tréningový plán. Ako ho zostaviť, vám prezradíme v nasledujúcich riadkoch.

19.02.2024

Uponáhľané dni plné pracovných a rodinných povinností často nenechávajú dosť priestoru na pravidelný tréning. Nájsť si počas dňa hodinku na cvičenie môže byť preto veľmi ťažké. Pomôže vám, ak si ho naplánujete na ráno. A ranný tréning má ešte viac výhod.

24.01.2024

Posilňovanie spodnej časti tela vám pomôžu zefektívniť členkové adaptéry. V čom spočíva ich prínos a ako ich správne používať?

08.11.2023

Ak chcete dosiahnuť formovanie tela a rast svalovej hmoty, nie je dôležité len to, koľko venujete svojim tréningom a nakoľko sú intenzívne. Nemenej potrebnou je regenerácia svalov.

19.10.2023

Švihadlo si určite pamätáte zo svojich detských čias, keď ste cezeň skákali spolu s kamarátmi na školskom dvore. Skákanie cez švihadlo však nie je len detskou zábavkou. Využívajú ho aj profesionálni športovci na posilnenie celého tela, zlepšovanie koordinácie a stability. S jeho pomocou si môžete aj vy dopriať intenzívny tréning, pri ktorom spálite množstvo kalórií.

05.10.2023

Zahriatie svalstva spojené so strečingom celého tela by malo byť súčasťou každého vášho tréningu. Prečo to tak je, aké sú jeho výhody a ako na to? Radi vám tieto otázky zodpovieme v našom článku.

14.09.2023

Počuli ste už o posilňovacej gume? Táto skvelá tréningová pomôcka rovnako potrápi nováčika aj fitnes borca. Je cenovo dostupná a spestrí aj bežné cvičenie. Ako sa posilňovacia guma používa, vám objasníme v nasledujúcom článku.

07.09.2023

Trápi vás stuhnutá krčná chrbtica? Príčiny bolesti môžu byť rôzne, počnúc od nesprávnej pozícií tela po zdravotné problémy. Hociktorá by bola príčina, jestvujú niekoľko jednoduchých cvikov, ktoré vám pomôžu si uvoľniť stuhnuté svaly hrdla a uľahčiť bolesť.

24.08.2023

Radosť z pohybu si môže užiť každý. Dôležitá je len vaša vôľa a dodržanie niekoľkých základných odporúčaní. Ako začať s behaním, vám poradíme v nasledujúcich riadkoch.